Rekruttere nye medlemmer – bli med å drive utviklingen i idrettslaget vårt

Postet av Lommedalens IL den 30. Jan 2018


LIL Hovedstyre skal rekruttere nye medlemmer – bli med å drive utviklingen i idrettslaget vårt

Idrettslaget er limet i lokalsamfunnet vårt. Her får 2 200 barn og unge oppleve trening, samhold og idrettsglede mens ca 200 engasjerte trenere og lagledere bruker av sin tid for å skape gode idrettslige og sosiale rammer for utøverne. LIL tilbyr aktivitet i grupper for blant annet håndball, fotball, basket, langrenn, alpin & freeski, hopp, tennis og Damegruppa.  Vi forvalter store ressurser i anleggene våre, blant annet Skiheisen, Lommedalshallen og 3 kunstgressbaner.

Gruppene er selvgående med egne styrer og ulike verv. I LIL er vi også heldige og har en dedikert administrasjon som håndterer daglig drift på utmerket vis. Hovedstyrets oppgave er å følge opp virksomheten i gruppene og drive ulike prosjekter i samarbeid med administrasjon og grupper. Ikke minst skal styret legge og implementere en god strategi, sette klare målsettinger og utvikle en god kultur, slik at LIL kan fortsette å vokse og bli en enda sterkere positiv aktør i lokalmiljøet vårt.

Styrets overordnede oppgave er å gjennomføre virksomhetsidéen: Livslang idrettsglede for alle i et inspirerende, inkluderende og trygt miljø i naturlige omgivelser!

Arbeidet tuftes på LIL sine verdier: Glede – Fellesskap – Naturlighet – Allsidighet

Hovedstyret velges av Årsmøtet den 22.3.2018.

Nå har du muligheten til å være med! For 2018-2019 har vi kontinuitet i de fleste posisjoner men det skal velges minimum 2 nye varamedlemmer.

I styret er det behov for mange ulike typer kompetanse. Har du bakgrunn fra økonomi, salg, ingeniørfaglige yrker, prosjektledelse, idrett, arbeid med barn & unge eller annen relevant erfaring, så er du velkommen som kandidat. Det viktigste er et ønske om å engasjere seg i å skape de beste rammebetingelser for at både barn, unge og voksne skal ønske å være aktive deltakere i Lommedalens Idrettslag.

Det avholdes ca 1 månedlig styremøte og arbeid med ulike prosjekter gjøres løpende. For å engasjere seg i styrets arbeid får man tilbake massevis av erfaring fra tverrfaglig arbeid, et stort nettverk innenfor idretten, cv-byggende verv og ikke minst gleden av å bidra for Lommedalens barn og unge.

Har du spørsmål om hva det innebærer å ta styreverv så kan du gjerne kontakte noen av de følgende:

Snorre Eide, Styreleder, tlf 95773263, snorre@lil.no

Ole Reistad, Nestleder, tlf 93266908, ole.reistad@ife.no

Marianne Fjelberg, Daglig Leder LIL, tlf 473 27200, marianne.fjelberg@lil.no

Ta kontakt med en av oss i valgkomitéen for å melde din interesse så raskt som mulig, og senest innen 1.3. 

Siri Eng, tlf 915 19681, siri.eng@santamaria.no

Randi Kleven, tlf 917 98944, rgkleven@gmail.com

Mona Martinsen, tlf 918 60326, mom.home@online.no

Ønsker du heller å engasjere deg direkte i en av gruppene så er det også her behov for flinke og engasjerte folk i styrene som har lyst til å være med å legge til rette for at utøverne får et best mulig sportslig og sosialt tilbud. Ta kontakt med gruppelederne. Se kontaktinfo under fanen «hvem er hva» på Lil.no



Invitasjon til Bertel O. Steen Cup 2018

Postet av Lommedalens IL den 4. Jan 2018

Lommedalen Alpin og Freeski i samarbeid med sponsorer har gleden av å invitere utøvere fra 6 til 18 år til vår tradisjonsrike StorslalåmCup i

Krydsbyløypa, Lommedalen



Påmelding og betaling kr. 140,- gjøres på www.minidrett.no.

Ta med bekreftelse på innbetalt startkontingent. Ikke forhåndsbetalt startkontingent faktureres med kr 200,-. Etteranmelding kan gjøres i bakken renndagen (før hhv.kl 09:15 og 12.45) og koster kr. 200,-.

Premieutdeling umiddelbart etter at hver klasse er avsluttet (eldste klassene først i klassene 11 år og eldre). I tillegg premieres sammenlagtvinner i klassene fra 11 år og eldre etter tredje renn i Bertel O. Steen Cup 10. mars. Beste plassering i 2 renn teller som sammenlagtresultat.

Rennkort selges i bunn av barnebakken.

Deltakende klubber må påregne å stille som portvakter. Det vil ikke være portvakter i de yngste klassene

Fremmøte i god tid før rennstart, og senest 1 time før start.